16 Ekim 2013 Çarşamba

Buenos Aires'te son haftam

16-24. Günler (14.10.2013)

Bir haftadır ortalıkta yoktum degil mi J En son konakladığım Eliana'nın evi  capitalin dışındaydı ve evlerinde internet yoktu.Çok şirin küçük bir kasabaydı Villa Bosch.Daha sonra da yazma fırsatı bulamadım.






 Başlangıçta 2 ay Buenos Aires'te kalırım belki iş bulup çalışırım belki kursa giderim düşünceleriyle başladı Latin Amerika düşüncem.Dil kursları pahalı olduğu için gitmedim malum,dil olmayınca da ne işi ..Bu şehirdede gezilebilecek heryeri gezdim sayılır  daha ne için durmalıyım soruları başladı bende.Zaten rotama başlamak içinde bahane arıyor gibiyim.Ama bu coğrafya öylesine genişki ve benim rotamı 5 aya nasıl sığdıracağım..İspanyolcam yetersiz ama görmek istediğim yerlere bukadar yakınken yeterli olmasını beklemek çok zordu ve başlamaya karar verdim.

 Şuan Buenos Aires’ten Mar Del Plata’ya yolculuğumuzun 4.saatindeyiz,Serhat'ın eşi Venesa ailesine ziyarete gidiyor birlikte yolculuk yapıyoruz, hava karardığı için muhteşem manzaraları daha fazla izleyemiyoum malesef ve bende son günlerimi yazayım dedim.Umarım yarın internete sahip olduğumda sizlerle paylaşabileceğim.





San Telmo
Daha önce yazmıştım koca bir günümü arnavut kaldırımlı San Telmo’ya ayırmak istediğimi.Hafta içi gittim fakat Defansa sokağu bomboştu sıradan bır sokak.. Sadece haftasonu turistik bir yere dönüşüyormuş burası.San Telmo’nun güzelliği tabiki bu sokakla sınırlı değil ama bu sokakla bütünleşiyor.Keşke hafta içi de böyle olsa da her gün uğrasam diyor insan.Neyse Pazar günü tekrar gittiğimde bu uzun sokak baştan başa insan ve satıcılarla doluydu.Sokağın her yerinden tango sesleri ve Latin Amerikaya özel güzellikler.Burda resim çekmek biraz zor.Hem çok kalabalık hemde bazı esnaflar resim çektiğimde çok mutlu olurken bazıları aşırı sinirleniyor.Sinirlenenlerin yanından gidip sonra tekrar dönüp çaktırmadan çekmeye çalışıyorum bende  ve yakalanırsam  anlamamazlığa vuruyorum J Binbir çeşit satıcı var burda ve genelde farklı şeyler satılıyor, el çoğu emeği olan bu ürünlerin sahipleri  hem satıp hem yapmaya devam ediyor.sokakta en çok deri,mate içilen kap ve takılar mevcut.


mate kapları



















fıstık şekerli şerbetle kavrulup sunuluyor


Ara ara sokağın iç kısmındaki boşluklarda da ekmek arası biftek satıcıları.Hele bir tane yer vardı ki burda yemeyede izlemeyede doyum olmaz gerçekten.Canlı bir şekilde tango müziği çalıyor ve bir çift tango gösterisi yapıyor,isteyen ekmeğini alıp isteyen sadece gelip izliyor bu şovu.Ben daha yeni yediğim için aç değildim ve dönüşte yerim diye düşündüm,epeyce izledikten sonra kapıdaki yaşlı adamla sohbet ettik.Burada tanıştığım kişilere Türkiye’den geliyorum dediğimde çok şaşırıyorlar henüz normal karşılıyanı görmedim.Dönüşte biftek yemeye uğrayacağımı söyleyip ayrıldım.Bugun ilkkez burda birkaç türk ile karşılaştım bayram tatilinden fırsat turla yada bireysel kaçıp gelmişler.Birkaç kişiyle biraz sohbet edip ayrıldım.










Sokak sanatçılarını hep sevmişimdir ama Latin Amerika’da bir başka güzeller.Okadar samimi ve eğlenceliki müzikleri ayrılmak istemiyorsunuz oldukları yerden.











peruluların yerel kıyafeti






Dönüşte biftek yiyeceğim yerden eser kalmamış ama bizim yaşlı amca hala orda oturuyordu L heeey seninkiler gitti aç kaldın diye laf attı bana J Sonra başka bir yer tarif etti ama restaurant olduğu için ve burası turistik bir yer olduğu için yemekten vazgeçtim J
Bugun (13 ekim) bütün sokaklarda küçüktene büyüğe kırmızıya boyanmış,zombi görünümlü  insanlar vardı enson akşam eve dönüşte bir gruba sordum niçin bugun diye, bugun zombi bayramıymış, sonrada resim aldım onlardan J

Jardon Japones;
Burası Palermo’da bir çiçek parkı 25 peso girişi var. İçinde de bir cafe.Ben çiçekleri çok sevdiğim için güzel vakit geçirdim burda.Güzel bir yerdi ama Buenos Aireste mutlaka gidilmesi gereken turistik bir yer mi ¿ bence hayır.Ama şehrin içinde burada yaşayanlar için oldukça güzel bir park. Türkiye’den farklı gördüğüm tek çiçek orkideye benzeyen çiçeklerdi.Boş zamanım çok olunca burayada uğramak istedim J






























Buenos Aires Sokakları;
 Akşamları yapacak etkinlik çok oluyor ama CS den veya normalde tanıştığım arkadaşlar gündüzleri çalıştığı için Buenos Aires sokakları bana kalıyor.Ah bu sokaklar,nasıl keyifli uzunca bir sokağı amaçsızca yürümek..Ve bu şehrin sokakları sizi eninde sonunda bir eğlencenin içine sokuveriyor.En çok güneşin battığı saatlerde yürümeyi seviyorum bu şehri.Uzunca sokaklarda güneşin parlayışını izlemek..muazzam gerçekten.







Ve bu şehrin sokakları sizi eninde sonunda bir eğlencenin içine sokuveriyor.

Bir akşam yürüyüşümde bu sokağa denk geliyorum,yine Palermo’da.Ah bu Palermo ne hoş bir yer J Sokak cıvıl cıvıl,cafeler,barlar,latin müzikleri, sokak satıcıları.. herkes birbiriyle sohbet içinde.Bir gurup masa tenisi oynarken bende oynamak istediğimi söyleyip  onlara katıldım,oyunda sohbette çok keyifliydi.







Başka bir gün  küçük bir konser hazırlıklarına denk geliyorum ama konsere kalamıyorum.




Kocaman parklar ayrı bir güzellik katıyor bu şehre ve parklarda spor,piknik yapanlarr,uyuyanların yanı sıra küçük etkinliklerde düzenleniyor.
Bir gün küçük bir Latin Amerika tanıtım gününe denk geliyorum;








Bir başka gün çocuklar için eğlenceye,çocuğunu alan gelmiş :)






Başka bir sokakta küçük bir tüketici fuarına denk geliyorum,







Genel olarak Buenos Aires düşüncelerim;
Güzel havalar anlamına gelen Buenos Aires şehri gerçekten 24 saat yaşayan bir şehir.İlk iki hafta güzel havasına denk gelemesemde 3.hafta isminin hakkını veriyor. 40 milyonluk Arrjantin’in 4.5 milyonu bu şehirde yaşıyormuş.Şehrin merkezi Capital Fedaral ve buralılar çevre şehirlileri pek sevmiyor.Çevre şehirlerden burya hırsızlık yapmaya gelen çok kişi oluyormuş.. Güney Amerika’nın diğer ülkelerinden de çalışmaya gelen ve ucuza çalışan çok kişi var bu şehirde.Birbirlerini pek sevmiyorlar,bu bana ilginç geldi aslında hepsi kardeş gibi olmalı sanki..

Latin Amerika’nın her yerinde olduğu gibi burdada çok fazla hırsızlık var malesef.Metroda sokakta her an aklınızın bı kısmı hırsızlığa karşı korunma psikolojisinde olmak zorunda.Evlerin hiçbirinde otomatik kapı açma diye birşey yok mesela, hepsi sadece anahtar ile açılıp kapanıyor.
Oldukça evsiz var,metrolarda sokaklarda yatanlar..
Dilenci hiç görmedim,hiçbirşey yapamıyorsa kalem satarak para kazanmaya çalışıyorlar.Çok fazla metrolarda bu tarz satıcılar var kalem,çikolata,sticker,peçete vs vs ama çocuk dilenci, satıcı  asla yok.

Şehirde her yerde bisiklet kiralama yerleri var.



Müzik yaparak ta para kazanmaya çalışan çok kişi var özellikle metrolara ama kızdıkları için yada para istedikleri için resimlerini pek çekemedim malesef.Ensturumanını alan metroda dolaşıyor , ve bu çok keyifli J
Arjantinde Havana Cafe çok meşhur her yerde bir şubesi var.Alfajor ve cachafaz çikolatası meşhurmuş Havana'nın.Burda mutlaka kahve içilip bu çikolatalar tadılmalı. Alfajor'un 4 çeşidi var ama benim favorim ulse de leçe ve çikolatalı olan :)





Dulce de leche karamelin kraliçesi J çok çok lezzettiler.Burada mutlaka denemeniz gerekn bir lezzet.Dulce de lecheli dondurma da yemeden olmaz burda.


Burda farklı yemekleri tatma fırsatım çok olmadı ucuz denk geldiğim her yerde biftek yedim,onun dışında peynir makarna J



Buenos aireste kaldığım 3 haftada 2 hostel 5 ev değiştirdim J hosteldede sadece geldiğim ilk hafta kalmıştım.Bu CS iyiki var,hem farklı kişilerle muhteşem vakit geçiriyorsunuz hemde konaklamaya para vermiyorsunuz.

İyi Bayramlar

5 yorum:

  1. yorum yapan ilk kişi olmanın haklı gururunu yaşıyorum :) yağmurlu bir ankara sabahından bildiriyorum sevgi ;) inan şu anda trilyonları olan insanlardan daha cok kıskanılıyorsun :D zaman ve maddiyat uygun olursa bir daha gittiginde yol arkadasın olmayı teklif ediyorum benim yerime de gez :=)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Eda :) burası için yol arkadaşı çok aradım ama bulamadım malesef.Bi dahakine inş bakalım kısmet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geriye dönü baktıgında iyi ki yapmışım dediğin şeylerin en tepesinde şu aylarının yer alacağından eminim sevgi her saniyenin tadını çıkar..herkes ölür ama herkes gercekten yaşayamaz.. ;) şu an nerdesin oraya selamlar ;)

      Sil
  3. Latin Amerika'yı yaşamaya başlamışsın bile çoktan :)))
    Yolların açık olsun.

    YanıtlaSil