10 Kasım 2013 Pazar

El Calafate

30 Ekim

Sabah erkenden kalkıp  200 pesoya 08 deki El Calafate otobüsüne biniyoruz.Aslında dün akşam gidip bir günlük hostel parasınan kurtulmaktı düşüncem,ama Calafate’deki CS ci arkadaşlarıyla Chaltene geldiğini söyleyip ertesi sabah döneceklerini söyleyince birlikte gittik Calafate’ye.
Otobüste Viedma Buzulunu son bir kez görüyorum.Calafate’ye gidiş amacımda Perito Moreno Buzulu.3.5 saat kadar süren yolculuk sonunda çantalarımı eve bıraktığım gibi şehir merkezine iniyorum.Lago Argentina kıyısında bir şehir Calafate.2005 sayımlarına göre 18.000 nüfusu varmış ve yine geçim kaynağı turistler.Çünkü 2001 sayımlarında şehrin nufüsu 6.000 miş J





Harita













Bana poz veren ufaklık 

Chaltende’ki yerler için buradan düzenlenen turlar var.Onun dışında birçok çiftliğe yine turlar var.Upsala Buzulu’na da turlar var.En önemlisi de Perito Moreno bu şehir için.Buzulda yürümenin tadı damağımda kalınca burada mı bir tura katılsam diyorum,kafamda düşünceler kuruyorum aynı fiyataysa varayım katılayım bir şehre eksik giderim sonra vs. Turun fiyatını öğrenince hayallerim suya düşüyor.Viedma’ya göre yaklaşık iki katıydı sanırım emin değilim çünkü buzda yürüyüş 20 dk diyince gerisi çokta ilgimi çekmemiş açıkçası.Ve iyiki Çağlar Erezgön’in tavsiyesine uymuş ve Viedma için tura katılmışım diyorum.Ama karşıdanda görmeyecek değilim.Yine Glaciar Nacional Park hedef.Buraya yine turlarla gidebilirsiniz aynı zamanda karşısında tekne turuna katılabilirsiniz,taksiyle gidebilirsiniz yada terminalden 3 faklı otobüs firması götürüyor.Biri gidiş geliş 150 diğer ikisi 200 peso.150 pesoluktan ertesi sabah için biletimi alıyorum.
Aynı zamanda gitmek istediğim bir yer de Şili’de Punta Natelas şehrinin yakınındaki Torres del Paine Milli Parkı.Buradan düzenlenen turlar var fiyatlarını soruyorum 800 peso civarında gidiş geliş birde park ücreti 40 dolar.Buradan sonraki hedefim Ushuaia olduğundan ve dönüşte Santiago’ya gitmek için mecbur birkaç aktarma yapacağımdan park için burada tura katılmak yerine dönüşte yol parası veririm ve parka ozaman giderim diye düşünüp tura katılmıyorum.800 peso nerden baksan 100 dolar.Calafate’de malum küçük bir şehir tek bir sokağı var ve buradada yine hediyelik eşya dükkanları restorantlar tur acentaları vs.Evinde kaldığım kişide garsonmuş ve 16-24 saatlerinde çalışığından akşama onu görmüyorum.

31 Ekim

Sabah kalkıp 9:30 daki otobüsüm için terminale gidiyorum.Ev zaten 10 dk yürüme mesafesinde terminale.
Daha önce 3 kez girdiğim parka burada girebilmek için 130 peso veriyorum,malum ünlü Perito Moreno.Otobüs bence turdan çokta farklı değil,(tabi tura katılmadım bilmiyorum da tahminen) parkın birkaç yerinde durup resim çekmenizi bekliyor ve en son buzulun karşısında balkon adı verilen,buzulu izlemek için yapılan yola götürüyor.Burada vakit geçirmek için 4 saatim var.Ayrıca burada kafeterya hediyelik eşya dükkanıda var.
Perito Moreno offff o nasıl bir güzellik,bembeyaz, etrafını çevreleyen dağlardan sürekli gök gürültüsü gibi sesler ama bu sesten korkmuyorsunuz içinizi bir heyecan sarıyor.Tüm turistler kafamızı bir o dağa bir diğer dağa çeviriyoruz heyecanla.Sanki canlı bir varlık ve bize şov yapıyor sıpa Karşısında öylece durup saatlerce  günlerce izleyebilirim sanırım.Ben bu sempatik buzulları çok sevdim Havada ayrı bir güzel bugun.
Bu uzun seyredişlerin birinde küçük bir kopmaya denk geliyorum,bu ufacık kırılmanın bile sesi  müthiş yazın sonundaki büyük kopmaları düşünemiyorum.Her nekadar buzuldan kopan parçalar onun canını yaksada bu doğa olayı bizim hoşumuza gidiyor,kırılsada izlesek gözlerle bakıyoruz ona.İnsanız işte.

Perito Moreno Buzulu ismini Arjantin'li araştırmacı F.Pascasio Moreno'dan alıyormuş.Perito Moreno sürekli büyüyen bir buzul ve günde yaklaşık 1 metre öne sürükleniyor ve her 4 yılda bir kıyıyla birleşiyormuş.Kıyıyla birleştiği zaman da gölün iki tarafında su seviyesinin farkı hızla artıyor buda buzulun ön kısmının kırılmasına sebep oluyormuş.Bu büyük tabiat olayı enson Mart 2006 da gerçekleşmiş.

Saat 3:30 da tekrar otobüsteki yerlerimizi alıp şehre doğru yola çıkıyoruz.Şehre  girer girmez iniyorum otobüsten.Lago Argentina kıyısını süsleyen flamingolar için.Atların arasından kimsenin olmadığı bi yerden tam yanlarına iniyorum ki hepsi birden uçup gidiyor LDaha sonra gölün üst tarafındaki yoldan şehre doğru yola koyuluyorum,yol boyunca göl devam ediyor ve yaklaşabildiğim kadar yaklaşıp resimlerini çekiyorum.1 saat kadar sonra şehir merkezine varıyorum,bu arada burada terminal de tam olarak şehrin göbeğinde.Terminale gidip Ushuaia için toplamda 650 pesoya bilet alıyorum ama direk otobüs yok.Önce Rio Gallego oradan 1 saat bekleyip Ushuaia otobüsüne binebilirsiniz.Burada daha fazla bir yere gitmeyeceğim için bir an önce dünyanın sonundaki şehre gitmek istiyorum ve bu gece saat 02 e bilet alıyorum.Ushuaia için başka saatte de  yok zaten.Yaklaşık iki hafta önce Ushuaia’dan CS ayarlamıştım ama gideceğim tarih belli değildi vs sonrada internete giremeyince iletişim kuramadım.Bugun tekrar yazdım ama gece otobüs saatime kadar yanıt gelmeyince hostel adresi aldım 2 tane ve yolculuk başladı.

 uzaklardan Perito Moreno

İnsanın üstünde yatıp yuvarlanası geliyor :) 




4 yılda bir birleşip kopan kısım 




 Küçük bir kırılma




 Parkı süsleyen ağaçlar



 Flamingoların kaçışı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder