4 Ekim 2013 Cuma

La Boca- Buenos Aires-Arjantin

10. Gün (30.09)

Sabah erkenden kalkıp matilayla birlikte evden çıktım.Doğru hissetmişim çok fena hastayım L CS den henüz cevap veren olmamıştı malum son günde yazınca.Mecburen önceki hostelimin yolunu tuttum, çok kararsız kaldım aylık mı tutsam günlükmü vs derken düşünmek için bir gün daha verdim kendime ve bir günlük oda tuttum, bu kez 8 kişilik oda 80 peso.Geçen sefer 4 kişilik odada kalmıştım ama 8 kişilik hem daha ucuz  hem daha geniş oda ve 8 kişi yok zaten. Neyse eşyalarımı odaya yerleştirip doğruca ispanyolca kursuna gittim tekrar,protesto bitmiş ama kurs kayıtları 17 ekimde başlıyor kurs 25 ekim gibi..Sanırım kurs yalan oldu.Biraz daha şehirde dolaşıp hostele gidip hem dinlendim hem bloğumu yeniledim hemde CS ye yoğunlaştım.
Google translate ile biraz işleri karıştırsamda eğer yanlış anlamadıysam 25 ekime kadar kalacak yerim varJ 5 ayrı yerde ama olsun.Birazda patagonyayı araştırıp ilk gitmeyi düşündüğüm Bariloche şehrinden birilerine yazdım.Ve yine CS Buenos Aires duvarına güney amerika seyahat planımı ve katılmak isteyenin olup olmadığını sordum. Blogtu resim yüklemeydi CS derken epey zaman geçti.
CS den bir kişi cevap yazdı, İspanyadan gelmiş 23 Eylülde 7 aylığına J Güney Amerika seyahati için,ertesi gün görüşmeye karar verdik.
Bu günü CS ye yoğunlaşarak geçirdim ama benim için oldukça iyi oldu.

11.Gün (01.11)
Dün gece oldukça geç yattığım için ve hasta olduğum için biraz geç kalktım, yine CS ye bakınıp İspanyol Esteve ile görüştük.Muzik ogretmeni olan Esteve istifa edip gitarini alip gelmis ve gitar calarak gezecekmis,rotalarimiz oldukca farkli malesef =) Yaklasik iki saat yurudukten sonra bi parkta oturduk bana ispanyolca calistirdi,akşam dans kursuna başlayacağını söylediğinde benim gittiğim kurs olduğunu öğrendim.Gittigim kurs Buenos Aires’te oldukca unlu bir kurs ve cok kalabalik oluyor. Ilk hafta boş vaktim çok olduğu için  folklore dahil girmistim =) sonrasinda birlikte dans kursuna gittik, bugun tekrar yeni bir CS ye gececegim icin kurstan erken ayrilip hostele gidip esyalarimi aldim ve adresin yolunu tuttum. Bugun ki yerim gazeteci Venesa.Izmir kokenlI oldugunu soyluyor.Buyuk dedesi Izmir’li Buyuk annesi Rusya’liymis. Ben gec gidince oda sabah erken kalkacak olunca biraz havadan sudan sohbet edip yattik.Ben saniyordum ki diger CS ye persembe gececegim maillere bakinca carsamba oldugunu farkettim =) Yani sabah tekrar konum degistirecegim=)

12. Gun ( 02.11)
Sabah erkenden kalktik ve Venesa ise, ben yeni evime yola koyulduk. Bu kez yine Palermo’da Maria’da  kalacagim. Butun hayatimi sirt cantama sigdirmayi ozlemisim.Ordan oraya gocebe hayat yorucuda olsa hos..
Maria kahvaltiyi hazirlamis beni bekliyordu =) Ahhh turk kahvaltilari.. Maria’nin isyerinden arkadasi ukulele çalıyormuş, aksam arkadasini dinlemeye gitmek uzere anlastik ve ise gitti. Gunuz cok kayda deger bisey yapmadim.Akşam Maria,arkadaşı Maxi ve Yeni Zelanda’dan gelen başka bir CS’ ci Heather ile El Madro’da bir sanat evine gittik.Çok samimi bir yerdi burası.Önce küçük bir odada prova yapıp sonrasında sahneye çıktılar.Sahneye çıktıkları yer karanlık olduğu için görüntü alamadım.Çok çok keyifli ve uzun bir akşamdıJ

13. Gün (03.11)

Sabah Maria işe gitti bizde Heather ile belki La Boca’ya gideriz demiştik ama sadece internet üzerinden iletişim kurabildiğimiz için haberleşmemiz zor oldu bir süre bekleyip kendim koyuldum yola.Artık Palermo’yu epey yürüdüğüm için ve La Boca buraya oldukça uzak olduğu için daha önce yürüdüğüm yerleri metroyla gidip gerisinde attım kendimi sokaklara.
La Boca sokakları biraz tehlikeli.Başta biraz ürkmedim değil, elimde de fotoğraf makinası olunca.. La Boca’da turistik yer El Caminito caddesi ama zamanım bol olduğu için yolu oldukça uzatttım.Binalar oldukça eski ve 2-3 katlı..İnsanı eskilere alıp götürüyor.

La Boca'da bir park

Polis karakolu

Yaklaşık 3 saat Boca sokaklarında yürüdükten sonra La Bombonera stadına ulaştım.Stadın mimarisi şeker kutusuna benzediği için bu ismi almış.1940 yılında yapılan stad çok küçük ama tarihlerini yok sayıp yıkıp yenilememişler... Stadın içinde aynı zamanda Boca Juniors Müzesi var.70 peso ya biletimi alıp içeri girdim.

Stad Caminito’ya oldukça yakın zaten.Caminitoya oğru yol alıyorum.

Restaurant duvarı

Bu sokak rengarenk cıvıl cıvıl,her yerden tango sesleri,bir masalın içinde gibi hissediyorsunuz kendinizi J Bu evler batık ve eski gemilerin saçlarından inşa edilmiş ve tekne boyası ile alaca renkli boyanmışlar.Şuan birçoğu restaurant olarak kullanılmakta.Her birinin önünde küçük bir sahne ve tango yapan bir çift.Sokak aynı zamanda hediyelik eşya mağazaları ile dolup taşıyor.Burda bir kaldırımda oturup etrafı seyretmek inanılmaz keyifli ve huzur verici J

Burada epey zaman harcadıktan sonra yine kendimi farklı bir sokağa atıyorum.1 saat kadar yürüdükten sonra Palermo'ya giden otobüsü görünce ve ayağımdaki küçük baloncukların bu otobüse binmelisin uyarısıyla durağa yöneliyorum. Otobüs yolculuğum oldukça uzun sürüyor :( Hem çok dolaştı hemde çok trafik vardı.İndikten sonra yarım saat kadar yürüyüp eve ulaşıyorum, kendime enfes bir makarna yaptıktan sonra kursa gitmek üzere even ayrılıyorum.Tangodan pek hoşlanmadığım için sadece salsaya gidiyorum oda haftanın 3 günü var sadece.Mario'da swing dans kursuna gidiyormuş ve bugun onunda kursu vardı.Geç gelebileceğini söylemişti.Eve gidip biraz internette dolanıp yattım,zaten yorulmuştum.